吴本虎学友之园:综合认知能力发展探究

We are friends for study, in study and of study.

 

From Effective Thinking to Effective Learning (从有效思维到有效学习)

201212日星期一 06:50-07:03

From Effective Thinking to Effective Learning (从有效思维到有效学习)

Self-Q1: What is effective thinking?

Self-A1: No repetition.

Self-Q2: What is effective learning?

Self-A2: No repetition.

 

Learning can be like sightseeing.

Enjoyable learning is like exploratory sightseeing.

This is the essence of the learn-use-create-teach-research model of English language teaching and learning (ELTL).

This is a hypothesis to be tested.

 

自问一:什么是有效思维?

自答一:没有重复。

自问二:什么是有效学习?

自答二:没有重复。

 

学习可以像观光一样。

有趣的学习就像寻求新奇的观光一样。

这是“学----研”模式的英语教学的所追求的目标。

这是一个有待验证的假设。

posted on 2012-01-02 09:59 吴本虎 阅读(97) 评论(0)  编辑  收藏


只有注册用户登录后才能发表评论。
网站导航:

导航

统计

公告

  语言是认知的源泉。
  语言不仅是交际工具,而且是认识世界、改造世界和创造世界的源泉。
  语言始终在人类认识世界、改造世界和创造世界的过程中发展与丰富本身。
  所以,英语教学的目标不能长期局限于“培养交际能力”,而应当将“发展包括语言能力、思维能力、感知能力、记忆能力等在内的综合认知能力”作为新的目标。--吴本虎

常用链接

留言簿(3)

随笔档案

文章分类

文章档案

搜索

最新评论

阅读排行榜

评论排行榜